Bodens Ridklubb

Medlemskap

Ideellt arbete - ett måste för vår överlevnad

I Sverige drivs många föreningar av ideellt arbetande ledare och föräldrar. Vad kan Du hjälpa till med?

• För att hjälpa till behöver du inte vara hästkunnig. Mycket av arbetet innefattar andra uppgifter, exempelvis snickeri, målning, röja sly, klippa gräs, skura staket, räfsa, sopa eller laga täcken.
  • Tävlingssektionen planerar och arrangerar tävlingar. De behöver all hjälp de kan få under en tävlingsdag, som funktionär kan Du hjälpa till att bygga och ta bort hinder eller staket, släppa in och ut tävlingsekipage med mera.
  • Vid våra tävlingar har vi en servering som sköts av en grupp som bakar och sköter försäljningen.
  • Du kanske är duktig på datorer, reklam, sponsring eller något annat Du kan erbjuda Dig att hjälpa till med?
  • Du kanske vill driva något projekt som Du tror skulle vara bra för klubben, en bytesdag eller föräldramöte vid terminens start?
  • Information om våra arbetsdagar och tävlingsdagar finner Du på hemsidan och på anslagstavlan i stallet.
  • Tips, idéer och all hjälp är välkommen.
  • Maila gärna Ditt namn, telefonnummer och vad Du skulle vilja hjälpa till med till styrelsen, se kontaktpersoner på styrelsens sida

Engagemang i klubben skapar en fin och trivsam anläggning där vi har kul tillsammans och en bra gemenskap. Genom alla medlemmars gemensamma insatser bidrar vi till att utveckla och driva vår klubb framåt.

Publicerad: 2022-11-23

Senast uppdaterad: 2022-11-30